måndag 29 juli 2013

Mycket spår!

Nu har det varit mycket spår på sista tiden, framförallt för Meja. Att träna lydnad funkar inte så bra, orkar inte med pipandet :-P Det kom från ingenstans och kröp in i henne :-P Men men. Nu har vi haft ca 1 veckas paus från strikt lydnadsträning, så får se om jag tar tjuren vid hornen och åker till klubben och kör lite lydnad och lite rondering :-) Beror ju lite på värmen liksom! Annars får vi väl dra och bada och träna mellan doppen :-P Idag har jag anmält Meja till två utställningar. En på Solvalla den 1a september, SKK-utställning, och 21a september i Eskilstuna, som är en bruksutställning. Så nu ska jag försöka komma i form, så jag inte ser ut som en köttbulle i ringen, och så ska vi utställningsträna Meja lite, och bygga lite muskler på henne. Hon har bra muskulatur på låren och bakdelen av kroppen, men framdelen är hon lite klen på. Nån som har tips på hur man kan bygga muskler framtill på hunden? Jag försökte att efteranmäla henne till utställning här i Södertälje, men var på tok försent ute. Typiskt. Men som sagt, så tycker jag inte hon är i så bra form än, och nu har jag ändå en månad på mig att försöka bygga upp henne :-) Idag var vi på taxinge, och hundarna fick följa med runt lite, framförallt bada. Till och med lilla Texasen gick i helt frivilligt och spatserade runt i vattnet, enda ut till manken nästan! Då är lillen varm! Båda han och Stella tyckte det var lika skönt som Meja att bada! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar