fredag 26 juli 2013

Mina knäppisar!!

Idag och igår har Meja fått spåra, i värmen, och längre än tidigare. Och det gick bra!! Det förväntade jag mig inte riktigt. Men för att vara på den säkra sidan, igår, så lade jag ut 3 apporter ganska nära varandra på slutet, så jag kunde bryta vid en sådan, och jag fick bryta vid nr2, eftersom hon vart så trött. Dessutom fick hon "leka" med Bor, som är en malle. Hon lekte lite, sen gick hon och tjurade lite. Stella och Texas fick också spår, Stella ett klövspår och Texas ett Ipo-spår. För Stella gick det superbra! Och hon var sjukt lycklig efteråt, medan Texas var på "godispromenad" och tappade bort sig mycket! Idag körde vi lite socialträning igen. Min kompis har ju en liten ullboll med sig överallt som hon passar, och den fick vara med och hjälpa henne. Det var ok så länge hon inte rörde sig. Men vi avslutade när det gick som bäst. Jag måste nog se till så vi kan träna mer med andra hundar och just hundmöten. Nu tror jag att jag ska ut med monstrena..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar