tisdag 22 maj 2012

Hunddag!

Spårat med hundarna. Varsitt åt Stella å Texas och 4 valpspår åt Dexter. Stella var lite loj, och fuskade en del, men klarade ändå spåret helt ok. Texas däremot var heltaggad och tog varenda apport som en riktigspårhund! Och när hans spår var klart så gick han vidare och ville ta Stellas. Efter blev det en härlig skogspromenad. Dexter var trött medan de andra var glad och röjde. Stella fick vara kopplad första halvan i skogen, men andra halva fick hon va lös och kom hela tiden på inkallningarna. Övade balansgång på fällda träd och det var Texas råtaggad på också. Stella var duktig och gjorde vad jag bad henne om. Lite tokrejs i skogen gjorde hon också, men kom tillbaka när jag ropade. Ingen rådjursjakt idag. Tack och lov för det. Nu är vi hemma igen och alla ligger och slappar och är trötta. Känns fan som det kryper fästingar på mig överallt. Tog säkert 3-4 stycken från Dexter, 3 från Texas och en från Stella under promenaden. Hoppas att jag har klarat mig!! Nu ska vi slappa en stund till innan det blir en kissrunda innan matten kommer och hämtar lilla D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar